Saturday, May 16, 2009

A Girl with Kaleidoscope Eyes

Watercolor on paper A2 size


Lucy in the Sky with Diamonds

Picture yourself in a boat on a river,
With tangerine trees and marmalade skies
Somebody calls you, you answer quite slowly,
A girl with kaleidoscope eyes.
Cellophane flowers of yellow and green,
Towering over your head.
Look for the girl with the sun in her eyes,
And she's gone.
Lucy in the sky with diamonds.
Follow her down to a bridge by a fountain
Where rocking horse people eat marshmellow pies,
Everyone smiles as you drift past the flowers,
That grow so incredibly high.
Newspaper taxis appear on the shore,
Waiting to take you away.
Climb in the back with your head in the clouds,
And you're gone.
Lucy in the sky with diamonds,
Picture yourself on a train in a station,
With plasticine porters with looking glass ties,
Suddenly someone is there at the turnstyle,
The girl with the kaleidoscope eyes.

Ini lagu The Beatles kesukaan saya, Lucy in the sky with diamonds. Setiap mendengarkan lagu ini saya merasa berada di dunia yang warna-warni dan absurd. Ini gambar tampang saya waktu masih berumur 6 tahun. Ketika saya masih suka main di pekarangan rumah nenek saya bersama adik saya dan juga anak tetangga. Hari-hari yang menyenangkan. Ketika saya masih bisa mencium wangi kue Ontbijkoek dari dapur nenek saya. Kue kesukaan saya, sekarang sudah tidak ada lagi kue seenak itu. Beliau sudah tidak ada.

Kaleidoskop
Bergerak cepat
Jangan buang waktu untuk berkedip
Nanti kamu menyesal
Melewatkan sebuah imagi yang tercipta sekelebat
Saya tak mau melewatkannya barang sedikitpun
Magenta
Lembayung
Turquoise
Hijau jeruk nipis
Semuanya menjadi satu
Menjadi bentukan indah dalam benda itu
Bahagianya
Bayangkan jika mata kita terbuat dari kaleidoskop
Setiap hari hanya melihat keindahan optis
Saya pernah mengenal gadis itu
Gadis yang bermata kaleidoskop
Senyumnya selalu merekah
Semua indah dalam pandangannya
Dibagi keindahannya itu untuk orang lain
Tapi itu dulu



No comments: